دانلود راهنمای تعمیرات خودروی بسترن آسا B50

دانلود راهنمای تعمیرات خودروی بسترن آسا B50

بررسی بسترن B50F

بسترن B50F یکی از محصولات کمپانی FAW است که اولین‌بار در سال 2009 به معرض نمایش درآمد. شرکت FAW یکی از باتجربه‌ترین کمپانی‌های چینی است که فعالیت‌های خود را از سال 1953 آغاز کرده است. شرکت فاو که در ابتدا تنها به تولید کامیون و خودروهای سنگین اشتغال داشت، در دهه 60 میلادی تولید خودروهای سواری را هم در دستورکار خود قرار داد. یکی از زیرشاخه‌های اصلی این کمپانی چینی، برند بسترن است که پیش‌تر مدل‌هایی همچون B30 و B50 را به بازار کشورمان عرضه کرده بود. بسترن B30 از سال 1395 توسط بهمن موتور در بازار کشورمان حضور یافت اما به دلیل ناشناخته بودن برند، طراحی نامتعارف و کمبود قطعات یدکی فروش بسیار ضعیفی را تجربه نمود. این بازار ضعیف باعث شد تا سرانجام در سال 1396 تولید بسترن B50F متوقف شد و شرکت بهمن موتور بسترن B30 را جای‌گزین آن نمود.

راهنمای تعمیرات خودروی بسترن آسا B50

نقد کارشناسی بسترن B50F

بسترن B50F توسط استودیو ایتالیایی ایتال دیزاین طراحی شده به همین دلیل در مقایسه با بسیاری از خودروهای چینی موجود در بازار داخلی از طراحی متفاوت‌تر و جذاب‌تری برخوردار است. در بخش داخلی نیز شرکت بسترن فضای مناسبی را برای سرنشینان این خودرو در نظر گرفته و متریال استفاده شده در کابین نیز از کیفیت قابل قبولی نیز برخوردار است. B50F بر روی پلتفرم مزدا 6 شکل گرفته و پیشرانه آن نیز حاصل همکاری شرکت فاو با مزدا ژاپن است. طبق اعلام شرکت سازنده، بسترن B50F فاقد تسمه تایم بوده و به جای آن به زنجیر تایم مجهز شده است، همچنین پیشرانه B50F به منظور کاهش هرچه بیشتر صدای تولید شده به سیستم NVH (کاهنده صدا و لرزش) مجهز است.

پیشرانه بسترن B50F توان تولید 142 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 172 نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه را دارد که خروجی مناسبی برای یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری به نظر می‌رسد. نیروی تولید شده توسط این پیشرانه دورگه، بوسیله یک گیربکس 6 سرعته تیپ ترونیک ساخت ASIN ژاپن، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که در مجموع باعث می‌شود این سدان 1395 کیلوگرمی در عرض 10.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو سیستم تعلیق آن محسوب می‌شود که در واقع این سیستم نیز متعلق به مزدا 6 بوده و از عملکرد بسیار نرم و دقیقی برخوردار است.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر است که مصرف چندان بهینه‌ای برای یک سدان خانوادگی جمع و جور به نظر نمی‌رسد؛ طبق بررسی‌های عملی انجام شده مصرف سوخت شهری این خودرو نیز در حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر است. در مجموع به نظر می‌رسد که بسترن B50F یک سدان جمع‌وجور شهری با امکانات متنوع، کیفیت مناسب و توان حرکتی قابل قبول است که مطمئنا اگر از ظاهر عجیب و بازار دست دوم ضعیف آن چشم‌پوشی کنید، در رنج قیمتی خود می‌تواند تمامی نیازهای شما را برطرف نماید.

امنیت بسترن B50F

بسترن B50F پس از پشت سر گذاشتن تست تصادف ایمنی کشور سازنده خود (CNCAP) موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شد که نتیجه نسبتا مناسبی برای یک سدان چینی به نظر می‌رسد. از جمله تجهیزات ایمنی که در این خودرو به کار رفته می‌توان به چهار کیسه هوا (دو کیسه هوای جانبی، شاگرد و راننده)، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS،EBD و TCS، TPMS، سنسور پارک عقب و… اشاره کرد.


دانلود فایل های راهنمای تعمیرات خودروی بسترن آسا B50 شامل :

راهنمای کامل تعمیرات سیستم سوخت رسانی،سیستم هوای ورودی،سیستم کنترل آلایندگی بسترن B50 Besturn

تعریف ریموت آسا (Besturn B50)

راهنمای کامل سیستم الکتریکی بدنه و شاسی بسترن B50

راهنمای تعمیر وسرویس سیستم بخاری و تهویه مطبوع (کولر) بسترن آسا B50 Besturn

راهنمای کامل سیستم الکتریکی و سیم کشی گیربکس اتوماتیک بسترن B50 Besturn

راهنمای جامع تعمیرات و سرویس سیستم برق،موتور،گیربکس و با زبان انگلیسی بسترن B50 Besturn

راهنمای تعمیر موتور،سیستم روغنکاری،سیستم خنک کاری بسترن آسا B50 Besturn

راهنمای تعمیر موتور بسترن Besturn B50

راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس اتوماتیک AQ200 بسترن B50 Besturn

راهنمای سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس اتوماتیک ECT بسترن B50 Besturn

راهنمای تعمیرات و سرویس گیربکس دستی بسترن B50 Besturn

مشخصات فنی بسترن آسا B50

 

شرایط استفاده از محصول راهنمای تعمیرات خودروی بسترن آسا B50
لطفا با دقت عناوین اعلام شده فایل‌ها را بخوانید و اگر اطمینان داشتید خرید کنید. در هنگام خرید گزینه های نام کاربری و رمز عبور را به دلخواه وارد نمایید تا عملیات عضویت شما همزمان با خرید انجام شده و امکان دانلود از حساب کاربری میسر شود. بعد از پرداخت موفق رسید خرید به ایمیل شما ارسال می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *