دانلود راهنمای تعمیرات خودروی ساينا

دانلود راهنمای تعمیرات خودروی ساینا

معرفی خودروی ساینا

ساینا خودرویی است که مراحل طراحی آن توسط سایپا صورت گرفته‌است و از موتور ام۱۵ و استاندارد یورو۴ و یورو۵ برخوردار است. این خودروی ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ و دارای امکاناتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ترمز ای‌بی‌اس، سامانه توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، سامانه ترمز کمکی (BA)، سامانه ضدسرقت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چهار شیشه برقی ،سنسور عقب(در مدلهای های سال ۹۷ و ۹۸ موجود نیست)، رینگ آلومینیومی(در مدل های اولیه به صورت پیش فرض بود اما بعد از ۹۸ به صورت سفارشی ) ، پشت سری برای سرنشینان عقب و سامانه تهویه مطبوع دیجیتال و سنسور دماسنج است. این خودرو در ابتدا با کد سایپا ۲۲۲ شناخته می‌شد. مشخصات فنی و پلتفرم این خودرو مطابق با خودروی تیبا است که طراحی بدنه با انجام فیس‌لیفت به‌روزرسانی شده‌است و به تازگی نسخه فیس لیفت این خودرو به نام ساینا G و S رو نمایی شده است .

ساینا اس

تفاوت های ساینا اس با نسخه معمولی: ساینا اس توانسته است استاندارد آلایندگی یورو ۵ را بدست آورد. پلتفرم الکتریکال در ساینا اس تغییر کرده است و از سیستمBCM پیشرفته استفاده شده است. استفاده ازBCM پیشرفته در ساینا اس باعث شده است ضریب اطمینان در سیستم های امنیتی خودرو بالاتر برود. همچین بدلیل استفاده ازBCM پیشرفته امکان استفاده از آلارم های ضد سرقت و چراغ مشایعت تا درب منزل فراهم شده است.

استفاده از فیوز باکس و رله باکس جدید در ساینا اس باعث شده است تا کیفیت و عملکرد سیستم الکتریکال و توزیع الکتریکی خودرو با کیفیت بهتری انجام شود.

تغیرات زیر ساختی و فنی ساینا اس: نصب دریچه گاز برقی در ساینا اس باعث کاهش آلایندگی و همچنین امکان نصب کروز کنترل و پایداری بیشتر در عملکرد خودرو و ارتباط گیری BCM با ECU شده است.

همچنین ECU جدید با کالیبراسیون به روز و سیستم GSI به ساینا اس اضافه شده است.

نصب جلو آمپر جدید در ساینا اس باعث شده تا داده های بیشتر و سیستم هشدار تعویض دنده به راننده نمایش داده شود.

تغیرات ظاهری_جلو ساینا اس: سپر جلو جدید.

جلو پنجره جدید(طرح لانه زنبوری).

چراغ های مه شکن جدید.

کروم کاری جلو پنجره.

اضافه شدن چراغ روز الگو:Day light

تغیرات ظاهری_عقب ساینا اس:

طراحی جدید سپر عقب و اضافه شدن دیفیوزر.

طرح جدید چراغ های عقب.

تغییر طرح درب صندوق عقب.

تغیرات ظاهری_داخلی ساینا اس: فرمان طرحD جدید.

جلو آمپر جدید.

تغییر در سوییچ ریموت خودرو.

طرح جدید دسته دنده.

مدیریت پلتفرم یکی از ویژگی های خودروسازان بزرگ دنیاست . این محصول حاصل مدیریت پلتفرم گروه خودروسازی سایپا می باشد. خانواده های ایرانی می توانند تمام انتظارات خود را از یک خودروی خانوادگی در این محصول مجسم نمایند. ویژگی هایی هچون ارگونومی مناسب ، دسترسی آسان به تجهیزات داخلی ، طراحی مطلوب نمای بیرونی و همچنین سیستم تعلیقی که از استاندارد های روز دنیا پیروی می نماید را می توان در این خودرو دید.

این خودرو دارای موتور ۱.۵ لیتری منطبق با استاندارد یورو ۴ اروپا و نیز قابل ارتقا به یورو ۵ می باشد و در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک تولید می‌گردد. ترمز ABS مجهز به سیستم EBD  از ویژگی های دیگر این محصول می باشد. تمامی این ویژگی های عنوان شده می تواند لذت صفر تا صد رانندگی را برای سرنشینان این محصول به ارمغان آورد.

فایل های راهنمای تعمیرات خودروی ساینا شامل :

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا 232- مدارهای الکتریکی

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا232- سیستم تجهیزات الکتریکی

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا232- سیستم تهویه مطبوع

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا 232- بدنه و تزئینات

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا اتوماتیک – بدنه و تزئینات

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا – گیربکس اتوماتیک CVT

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا اتوماتیک – سیستم ترمز

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا اتوماتیک – سیستم تهویه مطبوع

راهنمای تعمیرات خودروی ساینا اتوماتیک – مجموعه موتور

راهنمای کامل سیستم کلاچ ساینا

راهنمای نصب و راه اندازی آپشن محصول دزدگیر تصویری (B920) ساینا

 

مشخصات فنی ساینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *