پاورپوینت گیربکس (جعبه دنده)

پاورپوینت گیربکس (جعبه دنده)

دانلود پاورپوینت گیربکس (جعبه دنده)

نوع فایل : پاورپوینت

قیمت : رایگان

گیربکس (جعبه دنده)

کار دستگاه انتقال قدرت عبارت است از : انتقال قدرت ثابت موتور به صورت سرعت کم و نیروی زیاد (در شروع حرکت یا بار زیاد) یا به صورت سرعت زیاد و نیروی کم (در حرکت سریع) که این وظیفه ی مهم به عهده ی جعبه دنده است.بنابراین می توان جعبه دنده را یک مبدل گشتاور دانست یعنی با ثابت نگه داشتن توان مفید موتور مقدار نیروی محرکه یا گشتاور خارج شده از فلایویل را در شروع حرکت زیاد می کند و سرعت خطی یا دور آن را می کاهد یا عمل عکس در حرکت سریع خودرو انجام می دهد.

وظیفه جعبه دنده چیست؟

1-تبدیل گشتاور برای حالتهای مختلف حرکت: ایجاد گشتاور زیاد در چرخ ها در آغاز حرکت و هنگام اعمال بار زیاد بر چرخ ها و گشتاور کم  در حالت حرکت سریع.

2-امکان حرکت معکوس برای خودرو: موتورهای احتراقی فقط در یک جهت گردش می کنند از این رو بدون واسطه نمی توان دور موتور را برای حرکت معکوس به چرخ ها انتقال داد.جعبه دنده حرکت معکوس را برای چرخ ها فراهم می کند.

3-امکان در جا کار کردن موتور: در مواقعی که خودرو بی حرکت است برای روشن نگه داشتن موتور جعبه دنده مدار قدرت را از خط انتقال قدرت قطع می کند.

جعبه دنده ها به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول دستی و مرحله ای و نوع دوم بدون مرحله و اتوماتیک است که نوع دستی آن غالبا به طور مکانیکی عمل می کند و نوع اتوماتیک آن به شکل هیدرولیکی کار انجام می دهد.

جعبه دنده ی دستی: جعبه دنده ی دستی به علت راندمان خوب ، دوام زیاد ، سادگی ساختمان ، تعمیرات و ارزانی قیمت دارای استقبال زیادی از سوی خریداران خودرو می باشد و راندمان آن نیز در حدود 98% بوده و تنها عیب آن داشتن محدودیت تبدیل دور است.

 

نام فایل پاورپوینت گیربکس (جعبه دنده)
صاحب اثر مکانیک خودرو
رمز فایل
www.mekanikekhodro.ir
لینک مستقیم
کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *